Με την υποστήριξη του Σχολικού Ψυχολόγου και των Συμβούλων Σχολικής Ζωής
Στο πλαίσιο της ενίσχυσης της ψυχικής υγείας και της κοινωνικής ενσυναίσθησης των μαθητών μας, πραγματοποιήθηκαν βιωματικές παρεμβάσεις σε όλα τα τμήματα του σχολείου μας. Οι παρεμβάσεις έγιναν με τη συνεργασία του Κέντρο Αθηνά Προναία, του σχολικού ψυχολόγου και των συμβούλων σχολικής ζωής και είχαν ως στόχο την ευαισθητοποίηση, την ενδυνάμωση και την αυτογνωσία των μαθητών.
ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ:
Άγχος: Τι είναι, πώς λειτουργεί και ποια είναι τα συμπτώματά του – τρόποι διαχείρισης.
Σεβασμός: Σχέσεις με τους άλλους, αποδοχή της διαφορετικότητας, ενσυναίσθηση.
Εφηβεία και Αλλαγές: Σωματικές, συναισθηματικές και ψυχολογικές αλλαγές που βιώνουν οι έφηβοι.
Οι δράσεις βασίστηκαν σε βιωματικές μεθόδους, όπως παιχνίδια ρόλων, συζητήσεις και δημιουργικές δραστηριότητες, δίνοντας χώρο στους μαθητές να εκφραστούν, να ακούσουν και να συνδεθούν ουσιαστικά με τον εαυτό τους και τους συμμαθητές τους.
Εκπαιδευτικές Δράσεις στην Α’ Τάξη Γυμνασίου
Βιωματικές Συνεδρίες με το Κέντρο «Αθηνά Προναία»
Στο πλαίσιο της ψυχοκοινωνικής ενδυνάμωσης των μαθητών, πραγματοποιήθηκαν δύο δίωρες βιωματικές συνεδρίες στην Α’ Τάξη σε συνεργασία με το Κέντρο “Αθηνά Προναία”, με τα εξής θέματα:
- Διαχείριση Συναισθημάτων: Οι μαθητές γνώρισαν τεχνικές για την αναγνώριση, αποδοχή και έκφραση των συναισθημάτων τους.
- Σχολικός Εκφοβισμός: Μέσα από συζήτηση και βιωματικά παραδείγματα, δόθηκε έμφαση στην αναγνώριση περιστατικών εκφοβισμού, στη στάση του παρατηρητή και στην υποστήριξη του θύματος.
Οι παρεμβάσεις στόχευαν στη δημιουργία ενός κλίματος σεβασμού, κατανόησης και ασφάλειας στο σχολικό περιβάλλον.
Τεχνητή Νοημοσύνη & Ψηφιακή Δημιουργικότητα
(Τμήμα Α3 – Σε συνεργασία με το πρόγραμμα Ψηφίδα)
Οι μαθητές του τμήματος Α3 συμμετείχαν σε καινοτόμο εργαστήριο με θέμα:
- Τεχνητή Νοημοσύνη: Ψηφιακή Δημιουργικότητα και Deep Fakes
Μέσα από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Ψηφίδα”, εξερεύνησαν τις δυνατότητες και τις προκλήσεις της Τεχνητής Νοημοσύνης, συζητώντας για:
- Τη δημιουργική χρήση ΑΙ στην τέχνη και την τεχνολογία.
- Τον εντοπισμό και την κριτική αξιολόγηση ψευδών ή παραποιημένων ψηφιακών περιεχομένων (deepfakes).
Η δράση ενίσχυσε τη ψηφιακή εγγραμματοσύνη και την κριτική σκέψη των μαθητών, προετοιμάζοντάς τους για έναν κόσμο με συνεχώς εξελισσόμενη τεχνολογία.