2ος Χρόνος της Περιβαλλοντικής μας Δράσης…
“Green Challenge 2”
Νοέμβριος 2024,
Το 9ο Γυμνάσιο Αθηνών έπειτα απο την επιτυχημένη περσινή σχολική χρονιά στην οποία κατέκτησε το βραβείο Silver Award στα Education Leaders Awards 2024 , για την δράση του «Green Challenge» στην κατηγορία «Καλλιέργεια Περιβαλλοντικής Συνείδησης και Κλιματική Αλλαγή στη Δημόσια Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση» με χαρά και ενθουσιασμό ανακοινώνει πως θα πραγματοποιήσει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά την περιβαλλοντική δράση “Green Challenge 2“. Στο ταξίδι αυτό βρήκαμε συνοδοιπόρους το 72ο Γυμνάσιο Αθηνών και το 38ο Γυμνάσιο Αθηνών. Τα τρία αυτά σχολεία είναι τα πρώτα που θα συνεργαστούν θέλοντας να καλλιεργήσουν την υπευθυνότητα και την περιβαλλοντική συνείδηση στους μαθητές τους, καθιστώντας τους υπεύθυνους για την ανάπτυξη και την ευημερία του φυτού το οποίο η κάθε τάξη έχει αναλάβει. Όπως και πέρυσι θα τρέξουν προκλήσεις, μία για κάθε μήνα, στις οποίες οι μαθητές μας θα πρέπει να φέρουν εις πέρας προκειμένου να κερδίσουν. Σε περίπτωση ισοψηφίας κερδίζει το τμήμα στο οποίο έχουν εμπλακεί οι περισσότεροι μαθητές.
Στόχοι του Προγράμματος
Α) Γνωστικοί:
Στο τέλος του προγράμματος οι μαθητές-τριες θα:
- έχουν διευρύνει τους γνωστικούς τους ορίζοντες και εμπλουτίσει τις γνώσεις τους σε ένα μεγάλο πλήθος γνωστικών αντικειμένων (μαθηματικά, γλώσσα, ξένες γλώσσες, βιολογία, πληροφορική, τεχνολογία, καλλιτεχνικά κ.α.)
- έχουν αναπτύξεις τις ερευνητικές τους δεξιότητες,
- έχουν βελτιώσει τον ψηφιακό εγγραμματισμό τους και εξοικειωθεί με ψηφιακά εργαλεία δημιουργώντας αφίσες, video, παρουσιάσεις.
Β) Συναισθηματικοί:
- έχουν αναπτύξει περιβαλλοντική συνείδηση, (μαθαίνουν να αγαπούν το περιβάλλον, να ενδιαφέρονται για αυτό, να το προσέχουν και ανακαλύπτουν την αξία του και τη σημασία του στην ανθρώπινη ζωή)
- έχουν γίνει πιο υπεύθυνοι, αφού αποκτούν ευθύνη για την επιβίωση και την ανάπτυξη του φυτού τους,
- έχουν βελτιώσει τις ικανότητες συνεργασίας και κατανοήσει την αξία της ευγενούς άμιλλας,
- είναι ικανότεροι στη λήψη αποφάσεων, με γνώμονα τη στρατηγική για το καλό της ομάδας,
- έχουν αναπτύξει ενσυναίσθηση, υπομονή, δημιουργικότητα,
- έχουν διασκεδάσει κάνοντας μια δράση που αν και μέσα στα πλαίσια του σχολείου ξεφεύγει από το τυπικό μάθημα και έχει τη μορφή παιχνιδιού
- έχουν οικοδομήσει ουσιαστικότερες σχέσεις τόσο μεταξύ τους λόγω των συνεργασιών, όσο και με τους καθηγητές που τους βοηθούν να ολοκληρώσουν τους στόχους τους.
Γ) Ψυχοκινητικοί:
- έχουν έρθει σε επαφή με το φυσικό περιβάλλον (χώμα, νερό, τα ίδια τα φυτά),
- έχουν αναπτύξει κινητικές δεξιότητες,
- έχουν εργαστεί με τη χρήση εργαλείων για την περιποίηση των φυτών,
- έχουν μετατρέψει τη δημιουργικότητα τους σε κάτι απτό (πχ καλλιτεχνικές δημιουργίες, αφίσες με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων, καλλιέργεια νέων φυτών κπλ)
Είναι πιθανόν η πρώτη φορά που ένα περιβαλλοντικό πρόγραμμα συμμετέχει το σύνολο των μαθητών του σχολείου, αναπτύσει περιβαλλοντική συνείδηση και εμπλέκει πλήθος γνωστικών αντικειμένων.
Είμαστε στη διάθεση σας να σας ενημερώσουμε για το πρόγραμμα μας.
Μπορείτε να δείτε περισσότερα για την δράση μας παρακάτω..